Tarzan & Jane - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Thijs & Wilma Nugteren - WaarBenJij.nu Tarzan & Jane - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Thijs & Wilma Nugteren - WaarBenJij.nu

Tarzan & Jane

Door: Thijs&Wilma

Blijf op de hoogte en volg Thijs & Wilma

22 December 2016 | Maleisië, Semporna

Zaterdag 17 december werden we wakker met een nieuwe titel: oom en tante. We werden al vroeg gebeld met het nieuws dat Niels en Karin op 16 december vader en moeder zijn geworden van Daan. Met ons hoofd in Nederland stapten we vervolgens in de overvolle bus naar Sepilok. Gelukkig hoefden we alleen de eerste 3 van de 5 uur in het gangpad te zitten.

In Sepilok wanen we ons in de jungle. Hoogtepunt van ons bezoek aan Sepilok was het Orang Utan Rehabilitation Centre. Hier hebben we ons suf gelachen om het baldadige gedrag en de capriolen van de jonge orang oetans; het zijn net kinderen. Ook de moeders met hun kleintjes waren erg aandoenlijk.

Op maandagochtend werden we opgepikt door Mr Aji met wie we 3 dagen het avontuur in de jungle rondom de Kinabatangan rivier zouden opzoeken. Een vrolijke man met een rijk met foto's gedecoreerde auto wachtte ons op. Een Oostenrijkse huismoeder van 4 die behoefte aan tijd voor zichzelf had en alleen op reis was bleek ons te vergezellen. Al gauw bleek ze nagenoeg geen Engels te spreken en over alles wat te klagen te hebben in het gebrekkige Engels dat ze sprak. Wat een figuur. Gelukkig hadden wij het samen met Mr Aji goed naar ons zin. Hij bleek een zoon van een ranger te zijn en wist echt alles van de jungle. Met deze goede gids en wat mazzel hebben we veel dieren gezien. Wilde orang oetans, grote insecten, toekans en nog veel meer. Het meest indrukwekkende was wel dat we tijdens een boottocht olifanten op het spoor waren en dat ze, nadat we ons een tijdje hadden verscholen, recht voor ons luid toeterend de smalle rivier overzwommen!

Gisteren zijn we doorgereisd naar Semporna, de poort naar de Semporna Archipel, waar we morgen gaan snorkelen. Vandaag heeft Thijs hier net buiten Semporna al een voorproefje op genomen; het verhaal over de oplichters die we hierbij te slim af waren houden jullie nog tegoed. Het leven aan de kust vinden we in ieder geval een heerlijke afwisseling op het avontuur in de jungle.

• 22 December 2016 - 20:20

Marika:

Gefeliciteerd!!
    Oooow aapjes en olifanten zijn zo geweldig!
    Geniet!!
    Xx